macOS Ventura

Szia, a Ventura hálózati működése (is) katasztrófa, a Synology smb nasokat is dobálja le. Az illetékesek egymásra mutogatnak, az apple szerint nem náluk van a hiba, addig meg sokan szívnak persze, mi is.
Nem túl elegáns, ideiglenes megoldás: Fix File Sharing Not Working in MacOS Ventura
Vagy ez:
I solved it another way, although it is not very efficient. I went to the folder in my laptop where I wanted to move a file to, and selected Get Info from the top nav while the folder was open.
In the window that appears, toward the bottom, there is a Sharing and Permissions section. Although I had set up the other computer to have sharing permission across the board on this laptop, the other computer was not listed here for this folder. I added it, giving it read/write permissions.
I then attempted again to save the file to that folder in my laptop, and it worked.
That’s the good news. The bad news is I may have to do this for every folder on the laptop.

De most ezt próbáljuk majd:
I found something which worked for me: remove all extended attributes of the shared directory.

Either one by one using something like:

$ xattr /path/to/shared/dir
com.apple.FinderInfo
com.apple.metadata:_kMDItemUserTags
purgeable-drecs-fixed

$ xattr -d com.apple.metadata:_kMDItemUserTags /path/to/shared/dir
$ xattr -d purgeable-drecs-fixed /path/to/shared/dir
$ xattr -d com.apple.FinderInfo /path/to/shared/dir

Or all directly:

$ xattr -c /path/to/shared/dir

Köszönöm szépen a választ. Azért azt nem gondoltam volna, hogy ez a Ventura ennyire nem sikerült nekik ezek szerint. Szerintem ilyen mélységekbe egyelőre nem fogok belemenni. Most pár napja saját meghajtóról dolgozom, és így azért rendben van a dolog. Aztán meg várjuk a frissítést hátha javulnak a dolgok.

Nálam az extended attributes volt a hiba, most jó, kopp-kopp, megvagyok nélkülük.

Sziasztok , még uj vagyok itt. M2 verzi synology nasok amik kikapcsolnak . Indulás után Finder befüzés rendben. Gondoltam cron , most ott tartok kb 1 nap után hogy a crontabbal tudok irni de nincs meg a cron file, se user se root :(. Csináltam egy pici scriptem link a desktopon és indul a csatlakozás a másikra a bontás. Köszönöm.

This topic was automatically closed 60 days after the last reply. New replies are no longer allowed.